Pecopala - Lesnický park Bezděz

Volný čas > Tipy na výlet
Ralsko
Národní přírodní rezervace Břehyně-Pecopala
Národní přírodní rezervace Břehyně-Pecopala v Ralsku je oblastí stovek pískovcových strží a dolů, domovem volně žijící vlčí smečky, ale i řady dalších živočišných druhů. Unikátní přírodní oblast je součástí lesnického parku Bezděz, který je ukázkovým společným projektem Vojenských lesů a statků ČR, Lesů ČR a místních obcí, jenž veřejnosti ukazuje ideální symbiózu zájmů ochrany přírody s trvale udržitelným hospodařením v lese.
Z desítek kilometrů cyklistických a turistických tras vedoucích tímto bývalým vojenským újezdem Vám doporučujeme červený hradčanský okruh. Ideálním nástupním místem je obec Hradčany, kde můžete zanechat vozidlo na parkovišti u informačního centra Vojenských lesů a statků.
Po červené značce místního okruhu VLS nejprve vyrazíte pod Havraní skálou, asi po kilometru odbočíte vlevo a pokračujete Kraví roklí na rozcestí turistických značek U Kukačky. Pokračujete vlevo do Měděného dolu a přes Uhelnou rokli u rozcestí U Hvězdy vystoupáte na Popelový hřeben, ležící na území národní přírodní rezervace. Po něm postupně sestoupíte zpátky do Uhelné rokle a u hájovny Trojzubec překonáte silnici do Doks. Za silnicí pokračujte po lesní cestě směrem k přírodní rezervaci Hradčanské rybníky. Před rybníkem Držník odbočte vlevo na cestu, která vás dovede zpět do Hradčan.
Desetikilometrová trasa vede převážně rovinatým terénem. Její výhodou je také možnost zkombinovat tento výlet s alternativní trasou naučné stezky Jeřáb, a to především u větších skupin. Tato tříkilometrová trasa Hradčanskými stěnami začíná a končí také u informačního centra VLS a je vhodná i pro malé děti. Případné čekání na cestovatele po delším červeném okruhu pak mohou malí turisté vyplnit návštěvou expozice v informačním centru nebo prohlídkou nedalekého útulku pro handicapovaná zvířata „Minizoo Osamělá hvězda,“ jehož provoz VLS ČR podporují.